Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Wil jij het aantal conversies verhogen aan de hand van remarketing?
Traffic Today is jouw partner! Door remarketing slim in te zetten, weten we potentiële klanten na een bezoek op je website, opnieuw te bereiken. De marketingmogelijkheden met remarketing zijn enorm: deze zetten we graag voor jou in!
Bij ons sta jij als klant centraal. Middels een intensieve, transparante samenwerking weten wij jouw marketingdoelstellingen te bereiken. Bijvoorbeeld door remarketing! Benieuwd? Kom in contact; we bespreken de mogelijkheden graag met je!
Je hebt een paar sneakers gevonden die perfect aansluiten op waar jij naar op zoek bent. Net voor het moment dat jij je bestelling wil afronden, komt er iets tussendoor. Wanneer jij op een later moment door social media scrolt, kom je het precieze paar schoenen tegen. Ideaal, want zo word jij eraan herinnerd je bestelling alsnog officieel te maken. Het verschijnen van deze advertentie heet remarketing: als marketeer focus jij je op een groep die eerder jouw website al bezocht heeft. Erg handig, aangezien deze doelgroep al bewezen heeft geïnteresseerd te zijn in jouw product.
De mogelijkheden met remarketing zijn gigantisch: zo zijn er verschillende kanalen die jij in kunt zetten om je doelgroep te bereiken en kun je door je advertenties slim in te richten, heel exact te werk gaan. Natuurlijk is remarketing ook erg succesvol, mits het juist uitgevoerd wordt. Onze marketeers helpen jou graag met deze succesvolle uitvoering. We zetten onze kennis en ervaring om in remarketing een werkend onderdeel van jouw marketingplan te maken. Benieuwd hoe? Kom in contact!
Je zit nergens aan vast. We versturen je eerst een koppelingsverzoek, je kunt daarna de uitnodiging accepteren en ontvangt binnen 72 uur een adviesrapport. Na het analyseren ontkoppelen wij onszelf. Een échte vrijblijvende offerte!
Google is de grootste zoekmachine ter wereld: maar liefst 97% van alle online zoekopdrachten gaan via Google. Door aan Google remarketing te doen, adverteer jij in deze zoekresultaten. Wanneer iemand jouw website bezocht heeft, is de kans groot dat diegene op een later moment diens zoekresultaat zal herhalen. Wanneer jouw naam op dit moment opnieuw bovenaan de zoekresultaten staat, zal er al een positieve associatie zijn, waardoor de kans groter wordt dat jij gekozen zult worden.
Een term die hand in hand gaat met remarketing, is retargeting. Retargeting is een belangrijk onderdeel van remarketing, maar wordt door sommigen gezien als het gehele proces. Dit is niet het geval: retargeting is voornamelijk het proces van het verzamelen van de juiste gegevens, waar remarketing ook het uitvoeren van de daadwerkelijke actie is. Het verzamelen van deze gegevens is overigens wel heel belangrijk: alleen zo weet je succesvol te targeten.
Door een cookie-pixel te implementeren in jouw website, kun jij je gebruikers traceren naar volgende websites. Als dit website deel uitmaakt van het Display Advertising netwerk van Google, kun je in de vorm van een banneradvertentie het product van de bezochte pagina op jouw website, opnieuw vertonen. Een websitebezoeker wordt dus constant herinnerd aan jou, of jouw product. Door een call-to-action toe te voegen, moedig je mensen aan om terug te komen naar jouw website. Dit hoeft overigens niet: remarketing is ook erg geschikt voor het vergroten van naamsbekendheid, of andere doelstellingen.
Veel marketeers zijn bang om remarketing onderdeel van hun marketingstrategie te maken, omdat ze denken dat de kijker van de advertentie dit als irritant zal ervaren. Dit is echter niet waar: een herinnering aan jouw product kan juist als erg positief ervaren worden. Je weet namelijk de reden niet dat iemand jouw website heeft verlaten. Om te garanderen dat jouw advertentie niet irritant wordt, kun je een limiet op het aantal vertoningen per persoon inzetten.
Als jij écht exact te werk wilt gaan, is dynamische remarketing ideaal. Hiermee adverteer je namelijke op de precieze pagina die bezocht is door een potentiële klant. In plaats van op schoenen in het algemeen te adverteren, adverteer jij op één schoen met een directe link naar de productpagina hiervan. Dit is enorm effectief, aangezien je jouw klant hiermee herinnerd aan diens precieze interesse. Om deze vorm van remarketing effectief in te zetten, zijn er verschillende stappen die je moet nemen. Zo is het gebruik van cookies essentieel, maar moet je ook slim targeten op jouw kanalen. Dit is overigens altijd essentieel: of jij nou aan zoekmachine adverteren, adverteren op YouTube of aan een andere vorm van internet marketing doet – door goed te targeten, richt jij je te allen tijde op de juiste doelgroep.
Jesse vertelt je er graag meer over!
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op.
Als jij aan remarketing in Google Ads doet, adverteer je in de zoekresultaten van Google. Hiermee is een plek bovenaan gegarandeerd. Zoekt een potentiële klant die voorheen jouw website bezocht heeft dit product opnieuw op? Dan zal jouw naam snel herkend worden. Door remarketing in Google in te zetten, bereik je een enorme doelgroep, die al bewezen heeft geïnteresseerd te zijn in je product. Slimme targeting zorgt hierbij voor optimaal resultaat, want zo zorg je voor de perfecte match tussen advertentie en kijker.
Remarketing is niet alleen een dienst die je inzet via Google: ook door op social media te adverteren, kun jij hier goed gebruik van maken. Facebook remarketing heeft erg vergelijkbare targetingopties als Google, waardoor jij op slimme wijze inspeelt op de interesse van je websitebezoekers. Met remarketing op Facebook vertoon jij jezelf op veel verschillende wijzen. Het is hierbij erg belangrijk om op de juiste wijze te adverteren, aangezien niet elke advertentie perfect aansluit op jouw doelgroep. Remarketing via Facebook is heel effectief en simpel te realiseren: zorg voor de implementatie van de Facebook-pixel in jouw website, en je kunt beginnen te adverteren.
Wil jij je voornamelijk richten op een zakelijke doelgroep? Dan is remarketing via LinkedIn een goede toevoeging aan jouw marketingplan. LinkedIn remarketing is erg vergelijkbaar met Facebook remarketing: om hier gebruik van te maken, zul je ook een LinkedIn-pixel op je website moeten implementeren. Zodra dit is gedaan, adverteer jij dynamisch op productpagina’s van jouw website, op een manier die past binnen LinkedIn. Hierbij kun je denken aan banneradvertenties, maar ook advertenties in de vorm van visuals of video’s. Voor LinkedIn adverteren is het erg belangrijk om goed te weten wat je doelgroep wil zien: zo behaal je het optimale resultaat!
De meest directe vorm van remarketing is aan de hand van e-mailmarketing. Hiermee speel jij namelijk in op klanten die voorheen al eerder een aankoop gedaan hebben. E-mailmarketing is een onderdeel van automation, wat inhoudt dat je hiervoor zelf niet heel veel hoeft te doen. Door in zee te gaan met een e-mailplatform als Copernica, worden e-mails die vallen binnen een verlaten winkelwagencampagne automatisch verstuurd. Klanten zien dus niet alleen de advertenties in de vorm van een banner, maar ontvangen ook een gerichte boodschap over hun websitebezoek. Traffic Today heeft een geregistreerd partnerschap met Copernica: we weten dus precies hoe we een mailcampagne succesvol inrichten voor jou!
Om jou op gang te helpen op het gebied van remarketing, geven we je graag een paar tips:
Traffic Today is jouw partner voor remarketing. Bij ons sta jij als klant centraal: aan de hand van een intensieve, transparante samenwerking gaan wij voor de beste resultaten haalbaar. Hierin staan jouw doelstellingen centraal! Natuurlijk betekent dit niet dat we alles klakkeloos aannemen: Traffic Today werkt te allen tijde vanuit onderzoek, zodat we onze resultaten meetbaar kunnen maken en mee kunnen nemen naar eventuele vervolgstappen. Is deze manier van samenwerken nou precies waar jij naar op zoek bent? Kom in contact! We leren je graag kennen onder het genot van een kop koffie, zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.